Razvoj mobilnih aplikacij je za mnoge še vedno strašna uganka. Nekateri celo menijo, da je njena izdelava skrivnost. Vendar temu ni tako. Kodiranje pustimo profesionalcem, ideje in katera vrsta aplikacije je za nas uporabna pa lahko raziščemo sami brez posebnega znanja. Odlično pa moramo poznati podjetje, zaposlene, predvsem pa svoje stranke, če bo aplikacija namenjena njim.
Mobilno aplikacijo je vaše podjetje potrebovalo že včeraj. Če boste čakali še dolgo bo vaša konkurenca odkrila vašo šibko točko in vas lahko prehitela. S tem ko nimate mobilne aplikacije vašega podjetja ste zgrešili ogromen delež strank na mobilnem trgu.
Vsebina je pomembna
Do sedaj ste verjetno že doživeli te zastrašujoče sentimentalne občutke ki so jih pripeli v naslovnice in zakrožile svet. Če ste jih nekaj prebrali nimate več kaj razmišljati in začnite z razvijanjem aplikacije. Izdelava česar koli je boljše kot ničesar, ali ni tako?
Odkrit odgovor na to vprašanje je, da tisto kar gradite ne bo nikoli bolj pomembno od tistega kar ste zgradili. Torej, bolj primerno vprašanje je: zakaj sploh želite mobilno aplikacijo?
Dejstvo je, da je prisotnost na mobilnem trgu danes že skoraj nuja. Le malo časa nam je ostalo, da pohitimo z izdelavo aplikacije ter da s tem poskrbimo za boljši položaj v aplikacijskih trgovinah če nas konkurenca že ni prehitela.
Ker pa je izdelava mobilne aplikacije kar velik finančni zalogaj je njen uspeh tako še bolj pomemben. Vse to pa je odvisno že od samega začetka kako se razvijanja lotimo. Od ogromnega števila dejavnikov je odvisno ali bo aplikacija uspešna ali ne, zato moramo k razvijanju pametno pristopiti in zavihati rokave že na samem začetku.
Za vas smo zbrali nekaj najpogostejših motivov za razvoj mobilne aplikacije, s katerimi lahko začnete pogovore, vendar upoštevajte, da je pomembnost najpomembnejši kriterij. Izbira enega cilja, ki se popolnoma ujema s prioritetami podjetja je močnejša kot osredotočenje na nekaj generičnih ciljev, za katere menite da jih morate vključiti.
Zunanja občinstva (B2B/B2C)
- dodaj izložbo e-trgovine
- povečajte prepoznavnost blagovne znamke
- spodbujajte ponavljajoče nakupe
- zmanjšajte stroške podpore strankam
- razširite vpogled v stranke
- spodbujajte stalno zaposlitev
B2C – (podjetje-stranki) strategija izdelkov, v kateri podjetje razvija aplikacijo za uporabo med potrošniki na masovnem trgu
B2B- (podjetje-podjetju) strategija izdelka, v kateri podjetje razvija aplikacijo za uporabo med zaposlenimi v drugi družbi.
Notranja občinstva (B2E)
- izboljšajte učinkovitost delovnega procesa
- povečajte zadovoljstvo zaposlenih
- dostopajte do podatkov v realnem času
- poenostavite poročanje
- spodbujajte pametnejše sodelovanje
- razširite vrednost obstoječe infrastrukture
B2E- (podjetje-zaposleni) strategija izdelka, v kateri podjetje razvija aplikacijo za uporabo med svojimi zaposlenimi.
Odprt um, realna pričakovanja
Verjetno imate idejo za vašo mobilno aplikacijo že v glavi. Če boste nadaljevali z branjem vam bo na voljo veliko načinov da jo preizkusite. Toda preden vse skupaj zložite in pospravite v nahrbtnik, si vzemite čas da preučite še nekaj možnosti, na katere morda še niste niti pomislili. Mogoče boste pa presenetili samega sebe in odkrili alternativni načrt, ki si zasluži večjo pozornost in obljublja močnejše donose.
Najpomembnejše je, da se prepričate, da ste raziskali idejo na obeh straneh občinstva. B2C in B2B koncepta ponavadi uživata nepošteno prednost pred svojimi parterji B2E , ko pride čas za iskanje idej. Seveda je lažje biti navdušen nad prihodkom kakor efektivnostjo. Izdelovanje strategije za novo ponudbo družabnih medijev je zagotovo bolj privlačen kot konfiguriranje vmesnika aplikacijskega programiranja za vašo platformo ERP. Toda pogosto so aplikacije B2E poenostavljene poti do donosnosti naložb.
Medtem, ko lahko celo najboljše B2C in B2B aplikacije potrebujejo več mesecev ali let, da najdejo zveste uporabnike, so aplikacije B2E namensko zasnovane, da zadovoljijo občinstvo, ki ga spoznajo takoj. Glede na to, koliko današnjih strokovnjakov s tehnologijo je še vedno vklenjenih z lahkimi podjetniškimi orodji, lahko bolj privlačne mobilne rešitve hitro spremenijo trende sodelovanja, preglednosti ter produktivnosti.
Poleg omogočanja dejavnosti, ki ustvarjajo prihodek, je lahko razvoj mobilnih aplikacij tudi v številnih scenarijih strategija varčevanja z energijo. To se vam morda zdi neučinkovito, na začetku, ampak proračun in obseg mobilnih pobud sta pogosto relativno skromna v primerjavi s širšimi IT projekti podjetja. Ustvarjanje mobilne aplikacije, ki oživlja vašo starajočo CRM platformo, je na primer veliko bolj ekonomično kot nabava in izvajanje popolnoma novega paketa.
Na koncu bi se iz tega lahko pojavilo veliko privlačnih predlogov za aplikacije. Toda vsaka ideja, s katero se odločite premakniti naprej, mora biti podprta z realnimi pričakovanji o dosežkih aplikacije. Te utemeljitve pa boste hoteli dokumentirati iz treh razlogov:
– Jasen namen
lažje zagotavlja podporo zainteresiranim strank
– Jasna vizija
omogoča lažje določanje projektnih zahtev
– Jasen cilj
olajša merjene uspeha
Kot ste že ugotovili, se morate osredotočiti na raziskovanje kdo in kako bo uporabljal vašo mobilno aplikacijo. Ni dovolj samo, da se odločite za izdelavo, vendar morate resno razmisliti katera oblika bo prava za vas. Navsezadnje, mobilno aplikacijo boste izdelali z določenim namenom, da bo primerna za uporabnike, ne pa da bo všeč vam. Zato smo vam pripravili nekaj vprašanj s katerimi boste lažje prišli do te pomembne odločitve.
Torej katera vrsta mobilne aplikacije je za vas najbolj primerna?
Odgovorite na naslednja vprašanja, ter tako ugotovite, katera vrsta mobilne aplikacije je za vas najbolj primerna:
- Kateri poslovni cilji bodo naslov mobilne aplikacije?
- Kdo bodo njeni primarni uporabniki?
- Kakšen vpliv pričakujete od tega?
- Kako boste merili njen uspeh?
Prepričani smo, da vam bodo odgovori na ta vprašanja pomagali pri odločitvi. Pomembno je, da ideje, ki jih imate delite s svojo ekipo. Tako boste imeli pogled na stvar iz več zornih kotov. Mogoče se vam osebno zdi ideja odlična, ostalim pa nezanimiva, ali pa obratno. Dobri razvijalci aplikacij znajo svetovati kaj je najbolj primerno za vas.